در سایت زیبا زیست به بررسی موضوعات سلامت روح، روان و جسم میپردازیم. همراه من باشید

دلایل افسردگی خانم ها کدامند؟


علائم بسیاری برای افسردگی در خانم ها وجود دارد که اگر از آنها مطلع باشید میتوانید به خوبی از آن پیشگیری کنید که در ادامه به آنها اشاره شده است.

دلایل افسردگی خانم ها کدامند؟

افسردگی در زنان

کاهش انرژی: این نخستین علامت است و تشخیص آن بسیار ساده می باشد. به طور خلاصه یعنی اینکه حس کنید به قدر هفته گذشته یا ماه گذشته انرژی ندارید. نه اینکه تمام روز خسته باشید بلکه فقط انرژی کمتری نسبت به سابق داشته باشید.

خستگی

افسردگی می تواند باعث خستگی جسمی شود. خوابیدن و استراحت شما را سر حال نمی آورد و حتی صبح ها پس از بدار شدن از خواب هم احساس خستگی می کنید. خمیازه کشیدن، بدن را به این طرف و آن طرف کش دادن و چرت زدن از نشانه های خستگی است.

سستی و رخوت

 کسی که دچار افسردگی باشد ممکن است به طور غیرعادی بی حال و خواب آلوده باشد. یا در حالت متداول تر ممکن است ساعت ها بدون انجام هیچ کاری روی صندلی بنشیند، نه اینکه به چیزی واکنش نشان ندهد بلکه به انجام هیچ کاری علاقه مند نباشد و از نظر جسمی و روحی احساس سنگینی کند.

کاهش فعالیت

این مورد ممکن است در نتیجه کاهش انرژی، خستگی و سستی و رخوت باشد یا آنکه مستقل از این عوارض باشد. به هر حال، اگر سطح فعالیت های معمولی فرد شروع به کاهش کند این امر ممکن است از علائم افسردگی باشد.

بی خوابی یا پرخوابی

درازکشیدن ولی بیدار و نگران ماندن، ناتوانی در استراحت کردن، احساس تنش درونی داشتن یا فکرهای مختلف کردن، پرخوابی برعکس بی خوابی است. یعنی زیادتر از حد معمول خوابیدن.

ازدست دادن علاقه به فعالیت های لذت بخش و شادی آور

مثلا شما به طور معمول از والیبال بازی کردن با دوستان تان بسیار لذت می بردید و حال، دعوت آنها را رد می کنید. همیشه عاشق کارهای باغبانی و نگهداری از گل و گیاه بودید ولی امسال حوصله اش را ندارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 23

همراه من باشید تا بهتر زندگی کنیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما