در سایت زیبا زیست به بررسی موضوعات سلامت روح، روان و جسم میپردازیم. همراه من باشید

راه پی بردن به بیماری های روانی چیست؟


انسان های امروزی در تیر رس بیماری های روانی و جسمانی بسیار زیادی هستند که برای آنها به ارمغان آورده شده است. در این مقاله قصد بررسی راه های تشخیص بیماری روانی از دید علم روانشناسی و مشاوره را داریم.

روش تشخیص بیماری روانی

بیماری روانی را بیماری خاموش مینامند چرا که تشخیص آن به راحتی ممکن نیست و خود فرد مبتلا نیز زیر بار این نمیرود که دچار نوعی بیماری خاص میباشد که باید حتما برای درمان آن اقدام کند.

مشاوره روانشناسی بدون شک یکی از اصولی ترین و ایمن ترین راه های تشخیص بیماری های روانی میباشد

قبل از اینکه موضوع را باز کنیم باید خاطر نشان کنم که کی باید به مشاور مراجعه کنیم؟

کی باید به مشاور مراجعه کرد؟

مراجعه به مشاور روانشناسی وقت و زمان مشخصی دارد. با خودتان رو راست باشید، اگر از نظر روانی تحت فشار هستید، اگر به کمک شخصی نیاز دارید که باید راه جدیدی به شما نشان دهد پس بهتر است بمنظور تشخیص بیماری روانی احتمالی به مشاور روانشناسی مراجعه کنید تا از وضعیت سلامت روان خود مطلع شوید.

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از مطمئن ترین راه های مراجعه به مشاور روانشناس میباشد. آنها با توجه به تخصصی که دارند میتوانند مشکلات احتمالی شما را تشخیص دهند و برای آن راه های درمانی متفاوتی تجویز کنند که بدون شک اگر آنها را انجام دهید به نتیجه خواهید رسید.

خب بسیاری از افراد هستند که دسترسی به مشاور ندارند و یا هزینه های بالای آن را نمیتوانند متقبل شوند. این افراد باید چکار کنند؟ بی خیال درمان روان خود شوند؟

پاسخ بدون شک خیر میباشد. بهتر است این دست از افراد برای تشخیص بیماری روانی از تکنولوژی استفاده کنند. امروزه روشهای زیادی برای دسترسی به مشاورین روانشناس در سراسر ایران میباشد.

متخصصینی که با استفاده از تکنولوژی منتظر هستند به شما در رفع مشکل احتمالیتان کمک کنند. یکی از این راه های استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین میباشد.

این یکی از جدیدترین و به روزترین راه های رسیدن به مشاور روانشناس است.

راه های نوین برای تشخیص بیماری روانی

فرض کنید در خانه خود هستید و بدون نیاز به خارج شدن از آن میتوانید با مشاور مورد نظر خود صحبت کنید.

خب این به خودیه خود میتواند خیلی کارها را راحت تر کند. استفاده از راه های نوین مشاوره مسیری برای رسیدن راحت تر مشاور و فرد مراجع به هم میباشد.

به یاد داشته باشید در استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین حتما قبلا باید در مورد مورد مراجعه خود با مشاور صحبت کنید تا مطمئن شوید فرد مناسب با تخصصی مربوط به خود را انتخاب کرده اید.

اما یک راه آسان دیگر برای تشخیص بیماری روانی وجود دارد که اتفاقا پایه و اساس علمی دارد. بدون شک تست روانشناسی یکی از راه های تشخیص بیماری روانی در سراسر میباشد.

در مرحله اول انجام دادن تست های روانشناسی بسیار لذت بخش هستند و افراد بسیار زیادی را به خود جذب میکند، در ثانی این تست ها اگر بر اساس اصول علم روانشناسی و مشاوره طراحی شده باشند میتوانند منابع بسیار مناسبی برای تشخیص بیماری روانی افراد باشند.

فرض کنید برای تشخیص خودشیفتگی تست های روانشناسی بسیار دقیقی وجود دارند که اتفاقا در مراکز مشاوره نیز از آنها استفاده میشوند.

شما میتوانید با مراجعه به مراکز معتبر و یا وب سایت های روانشناسی قابل اعتماد نسبت به انجام تست های روانشناسی اقدام نمائید

اما در نظر داشته باشید برای تشخیص بیماری روانی و درمان آن در نهایت میبایست به متخصص مربوطه مراجعه کنید، چرا که تشخیص اولین مرحله از درمان است و اگر وارد مرحله اصلی درمان نشوید چیزی برایتان حل نخواهد شد.

منبع: چطور بیماری روانی خود را تشخیص دهیم؟

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 31

برچسب های مهم

همراه من باشید تا بهتر زندگی کنیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما